Sindicatul Național al Auditorilor Publici Externi din România dorește să informeze salariații Curții de Conturi a României cu privire structura bugetului instituției pe anul 2024, conform declarației președintelui Mihai Busuioc la prezentarea proiectului de buget al Curții de Conturi pe anul 2024.
Conform declarației președintelui CCR, există o creștere cu 9% a bugetului pe anul 2024 față de cel din anul precedent, necesară ”continuării procesului de digitalizare și modernizare a instituției”, adică (ÎN OPINIA NOASTRĂ) pe de-o parte, a îmbunătățirii soft-ului/programului informatic de registratură denumit SPID, utilizat cu mari dificultăți în activitatea CCR, precum și a restricționării utilizării acestuia de către auditorii publici externi, astfel încât aceștia să nu poată vedea rapoartele de control ale colegilor (pentru a nu observa practicile neunitare în tratarea neregulilor identificate de CCR la instituțiile verificate, în funcție de interesele politice) – DIGITALIZARE, iar pe de altă parte, a transformării instituției în una din cele mai comuniste instituții din țară, unde dictatura este la loc de cinste, unde persoanele incomode președintelui Busuioc sunt supuse hărțuirii prin intermediul Comitetului de Etică și a Comisiilor de Disciplină și înlăturate din funcții prin abuzuri, mai ceva ca în Rusia și unde nu se respectă legea dialogului social, legislația muncii și legea avertizorului de integritate – MODERNIZARE. De altfel, în toată istoria sa postdecembristă, instituția nu a avut atâtea procese deschise de proprii angajați, astfel încât se naște întrebarea cu privire la cine va suporta costul acestora și din ce buget.
Practic, bugetul pe anul 2024 însumează aproximativ 500 mil. lei, din care cheltuielile cu salariile personalului reprezintă 300 mil. Interesant este că aproximativ 10% din cheltuielile de personal, adică aproximativ 25 mil lei, reprezintă cheltuielile instituției cu funcționarea PLENULUI CCR, respectiv salariile consilierilor de conturi și a celor peste 70 de consilieri personali ai acestora, cheltuielile de funcționare a cabinetelor acestora, respectiv cheltuielile de protocol, la care se adaugă cheltuielile de deplasare a consilierilor de conturi în locații care mai de care mai exotice (Brazilia, Florida (SUA), Maldive (Indonezia), Thailanda, Cipru, Lacul Como (Italia), Malta etc, (unde evident se desfășoară activități intense de audit!!!).
Analizând cu atenție deplasările la care au participat reprezentanți ai Curții de Conturi constatăm că în doi ani de zile, respectiv în perioada 2018 – 2019 (analizată de noi), aceștia au realizat 143 deplasări externe (81 în anul 2018 și 62 deplasări în anul 2019).
Interesant este că în peste 80% dintre aceste deplasări au fost prezenți consilierii președintelui Busuioc, adică persoanele intrate pe ușa din spate a instituției (fără examen), fără expertiză și fără competență în domeniul auditului.
În condițiile în care, printre cele peste 100 de deplasări externe se numără și locații exotice, cum ar fi cele menționate mai sus, putem presupune că statul român a subvenționat câteva ”binemeritate” vacanțe pentru consilierii președintelui, obosiți după activitatea intensă pe care au depus-o în slăbirea autorității și atribuțiilor Curții de Conturi, prin noul Regulament, ocazie cu care statul român a cheltuit cu vacanțele acestora peste 1 milion de lei din banii publici, iar Curtea de Conturi cea proaspăt ”modernizată” de domnul Busuioc a respectat întocmai, așa cum recomandă instituțiilor publice, principiile de Eficiență, Eficacitate și Economicitate.
Continuând cu prezentarea bugetului pe anul 2024, observăm că la capitolul ”bunuri și servicii” au fost alocați 34 mil. lei, iar conform declarației președintelui Busuioc creșterea bugetară la acest capitol se datorează contribuției/cotizației CCR la alte organisme internaționale, care reprezintă doar 35 mii lei, adică o sumă infimă și care de fapt se găsește la alt capitol bugetar, respectiv ”alte transferuri”.
Interesant este că din cauza invaziei din ultimii 6 ani de ”busuioci și alte plante atârnătoare”, care au afectat ”sediurile” instituției, în anul 2024 președintele Busuioc și-a propus renovarea acestora.
Dar poate cel mai elocvent este modul în care domnul Busuioc Mihai s-a prezentat și și-a prezentat propunerea de buget pentru exercițiul financiar al anului 2024, în fața Comisiei parlamentare de Buget – Finanțe și care demonstrează și explică situația halucinantă în care se află Curtea de Conturi a României (sub nefericitul său mandat) din punct de vedere al credibilității, independenței și de ce nu al profesionalismului.
Declarațiile președintelui Busuioc referitoare la prezentarea bugetului CCR pe anul 2024 le puteți urmări accesând linkul de mai jos: